Resume
He has a degree in Basic Education - 1st Cycle of Basic Education; a Master's degree in Educational Sciences - Specialisation in Special Education. He has a PhD in Teacher Training and Supervision from the Institute of Education at the University of Lisbon. He works as coordinator of a specialised support team and special education teacher at Colégio Pedro Arrupe. He is also a guest lecturer at the Higher Institute of Education and Sciences (ISEC) in the Postgraduate Programme in Special Education: Cognitive-Motor Domain and at the Lusófona University in the Master's Degree in Educational Sciences: Special Education. In November 2024, I started as a collaborating researcher at CeiED and a researcher at ReLeCo - Public Policy and Governance in Education, CeiED, at Universidade Lusófona.
Graus
-
MestradoMaster's in Educational Sciences - Special Education (Educational Sciences)
-
LicenciaturaLicenciatura em Professores do Ensino Básico
-
DoutoramentoEducation
Publicações
Journal article
- 2023-12-06, Teachers’ Perspectives on Students’ Cultural Diversity: A Systematic Literature Review, Education Sciences
- 2023-11, Formação Inicial de Professores do 1.º e 2.º Ciclo do Ensino Básico para a Educação Inclusiva: Como percecionam os professores as suas práticas?, Revista Educação Especial em Debate
- 2023-10-16, Se queremos práticas inclusivas poderemos continuar a conceptualizar a diferenciação pedagógica como medida?, Revista COCAR
Thesis / Dissertation
- 2024-07-01, PhD, Formação Inicial de Professores do 1.º e 2.º Ciclo do Ensino Básico para atender à Educação Inclusiva
- 2012, Master, Perceção dos encarregados de educação, de uma escola do 1º ciclo do ensino básico, do Concelho de Sintra, relativamente à perturbação de hiperatividade e défice de atenção : estudo exploratório
Book chapter
- 2024, Teremos uma escola inclusiva sem o trabalho especializado dos professores de educação especial?, Educação Inclusiva – Um direito Inegociável, ISEC Lisboa
- 2024, A Falta de Professores em Portugal: Um Desafio Inesperado?, EDUCAÇÃO BÁSICA, EDUCAÇÃO ESPECIAL, PRÁTICAS E FORMAÇÃO DOCENTE: TENSÕES E POSSIBILIDADES, Editora SCHREIBEN