filmeu

Class Player Data Processing

  • Presentation

    Presentation

      Os algoritmos de Inteligência Artificial (IA) estão dependentes de vários metodologias fundamentadas no campo das estatísticas matemáticas. Os algoritmos populares de aprendizagem de máquina, tais como as redes neurais, têm uma base fundamental na teoria estatística. Algoritmos de previsão e tendências populacionais são também técnicas tipicamente utilizadas no campo dos jogos como forma de prever as preferências dos jogadores, tendências e mesmo a retenção (ou seja, como manter os jogadores envolvidos). Assim, a capacidade de recolher, processar, analisar e interpretar dados é uma competência bastante procurada no desenvolvimento moderno de jogos e IA. Assim, esta disciplina centrar-se-á nos aspectos introdutórios que são fundamentais para a análise estatística dos dias de hoje, com um enfoque específico na análise de jogos (ou seja, recolha de dados de jogos, utilização de conjuntos de dados baseados em jogos, interpretação de dados com base em princípios de concepção de jogos).  
  • Code

    Code

    ULHT6838-25523
  • Syllabus

    Syllabus

    Introduction to statistics: population and sampling; descriptive statistics; average, symmetry and variability; distributions; confidence intervals and estimations; null hypothesis; data visualization. Statistics in games: game design, level design and interaction behavior statistics. Practical data processing and analysis. Python and Jupyter notebooks. Data collection types: nominal, ordinal, questionnaires, etc. Python data processing: parsing, analyzing, visualizing and reading data. Data and numerical libraries: NumPy, Pandas, Scikit-Learn and Stats. Visualization Libraries: Matplotlib and Seaborn. Data interpretation. Gameplay telemetry data. Heat maps for level design. Basics of statistical reporting: data collection, corpus analysis, observing and interpreting data and building a report.
  • Objectives

    Objectives

      Obtain core fundamental statistical knowledge and understand its importance in contemporary digital games. Learn to manipulate and work with a wide variety of data corpuses. Understand the connections between data and player interaction and design.  Build reports and construction relations between the data and potential hypothesis of player preferences and tendencies. 
  • Teaching methodologies and assessment

    Teaching methodologies and assessment

      The course uses Visual Studio Code and Jupyter notebooks for Python programming, Markdown text editing, as well as Git for version control.  Also, peer-review with quizzes and the weekly submission of students learning logs.
  • References

    References

    El-Nasr, M. S., Drachen, A., & Canossa, A. (2013). Game Analytics – Maximizing the Value of Player Data. Springer London Limited. Haslwanter, T. (2022). An Introduction to Statistics with Python. Springer. Griffiths, D. (2008). Head First Statistics. O’Reilly Media.  
SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios