Resume
Diogo Nuno Dias Mesquita Gomes de Andrade. Atua na(s) área(s) de Ciências Exatas com ênfase em Ciências da Computação e da Informação. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: MATEMÁTICA; LINGUAGEM PYTHON; PROGRAMAÇÃO DE JOGOS; MATHEMATICS; PYTHON PROGRAMMING LANGUAGE; GAME PROGRAMMING; COMPUTER GRAPHIS; COMPLEX SYSTEMS;NETWORK SCIENCE .
Graus
-
LicenciaturaEngenharia Informática e de Computadores
-
DoutoramentoNovos Media e Sistemas Ubíquos
Publicações
Software
Artigo em revista
- 2023-10, Generating multidimensional clusters with support lines, Knowledge-Based Systems
- 2022, Procedural Generation of 3D Maps With Snappable Meshes, IEEE Access
- 2020-11-12, Generative Art with Swarm Landscapes, Entropy
Artigo em conferência
- 2023-04-12, Automated Generation of Map Pieces for Snappable Meshes
- 2022-11-21, Improving the CS Curriculum of a Top-Down Videogames BA
- 2021-06-26, PyXYZ: An Educational 3D Wireframe Engine in Python, 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
- 2020-06-15, Fun Maths for All Game Development Students
Outra produção
- 2024-05-29, Class videos, Videos for the theoretical classes lectured in the Videogame Development degree on Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologia
- 2019-01-01, Github Universidade Lusófona - Curso de Videojogos