filmeu

Class Contemporary Thought

  • Presentation

    Presentation

    Develop critical thinking of students towards multiple sources of information
  • Code

    Code

    ULHT2532-2174
  • Syllabus

    Syllabus

    Bauman on current society Popper and Kunh ; their different proposals about science Astrology as tradition and astronomy as science Reabilitation of delinquents in nordic countries 
  • Objectives

    Objectives

    Debate the main forms of currents of thinkig Write works of reflexion on those formas Debate ways of demarcation between science and public opinions
  • Teaching methodologies and assessment

    Teaching methodologies and assessment

    Methodology inspired by flipped classroom theory in order to boost students research on social issues of current society and by reading of important thinkers as Popper and Kuhn. Contnued evaluation will be practised of those works and their oral debate. Teste will be an opportunity to students who did not do witten works or want to improve the continued evaluation   
  • References

    References

    Bauman, Z, 2004. Entrevista com Pallares Burke.Tempo Social nº16: São Paulo Popper, K. (2001). O mito do contexto. Em defesa da ciência e da racionalidade. Edições 70: Lisboa Hespanhol, C. (2014). Prisões Suecas: aqui se reabilitam seres humanos. Blogda redação Kuhn, T, (2009). A estrutura das revoluções científicas. Lisboa: Guerra e Paz Editores     [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)] [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)  
SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios