-
Presentation
Presentation
Develop critical thinking of students towards multiple sources of information
-
Class from course
Class from course
-
Degree | Semesters | ECTS
Degree | Semesters | ECTS
Bachelor | Semestral | 2.5
-
Year | Nature | Language
Year | Nature | Language
3 | Mandatory | Português
-
Code
Code
ULHT2532-2174
-
Prerequisites and corequisites
Prerequisites and corequisites
Not applicable
-
Professional Internship
Professional Internship
Não
-
Syllabus
Syllabus
Bauman on current society Popper and Kunh ; their different proposals about science Astrology as tradition and astronomy as science Reabilitation of delinquents in nordic countries
-
Objectives
Objectives
Debate the main forms of currents of thinkig Write works of reflexion on those formas Debate ways of demarcation between science and public opinions
-
Teaching methodologies and assessment
Teaching methodologies and assessment
Methodology inspired by flipped classroom theory in order to boost students research on social issues of current society and by reading of important thinkers as Popper and Kuhn. Contnued evaluation will be practised of those works and their oral debate. Teste will be an opportunity to students who did not do witten works or want to improve the continued evaluation
-
References
References
Bauman, Z, 2004. Entrevista com Pallares Burke.Tempo Social nº16: São Paulo Popper, K. (2001). O mito do contexto. Em defesa da ciência e da racionalidade. Edições 70: Lisboa Hespanhol, C. (2014). Prisões Suecas: aqui se reabilitam seres humanos. Blogda redação Kuhn, T, (2009). A estrutura das revoluções científicas. Lisboa: Guerra e Paz Editores [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)] [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)
-
Office Hours
Office Hours
-
Mobility
Mobility
No