filmeu

Class Hotel Management

  • Presentation

    Presentation

    Portugal is an eminently welcoming tourist destination, and one of its attraction factors is quality of the accommodation on offer. In a destination that registered, in 2023, 77,179.2 million overnight stays in hotel accommodation, its hotel industry highlights the concern for the supply of enterprises distinctive, valuing the quality of the service provided. The Hotel Management course aims to provide students with the knowledge to understand the various concepts and axes underlying the hotel operation and to act in the management of operations of a hotel unit, especially in its accommodation and food and beverage offerings.
  • Code

    Code

    ULHT225-531
  • Syllabus

    Syllabus

    Description of contents Accommodation management, environment and basic concepts Front Desk / Front Office department Housekeeping department Reservation department F&B department Budget Management Hotel management new models and F&B
  • Objectives

    Objectives

    The Curricular Unit of Hotel Management aims to contribute to the training of students in terms of knowledge, planning, and operational management of hotel establishments and others. Good management of hotel units is essential in an increasingly competitive industry, to achieve the defined economic objectives and thus profit from hotel investment.
  • Teaching methodologies and assessment

    Teaching methodologies and assessment

    A metodologia de ensino proposta prende-se com a exposição teórica e teórico-prática da matéria lecionada, permitindo ao aluno ter uma visão da função e responsabilidades da gestão global duma unidade hoteleira ou ao nível de cada produto (alojamento, restauração, nomeadamente), em particular, mas também tendo oportunidade de ter uma visão e aplicação desse contexto a situações proporcionadas pelo docente em artigos ou estudos de casos. De resto, a união entre a exposição teórica da matéria, com a participação dos alunos, e a resolução de exemplos práticos contextualizados a exercícios próprios da responsabilidade de gestão permitem aos alunos a familiarização com os conceitos e o contacto com os problemas reais com que em breve poderão deparar-se. O sistema de avaliação proposto, ao fomentar a análise e discussão dos problemas na aula e valorizar a investigação e a pesquisa, em trabalho individual, incrementa a capacidade de análise do aluno e do seu poder de argumentação.
  • References

    References

    Clayton B. (2011). Introduction to the Hospitality Industry, 8th edition, Kindle Edition. ISBN 978-0470399163 Costa, R. (2012). Introdução à Gestão Hoteleira, 4ª edição, Almedina. ISBN 9789727578603 Hidalgo, A., Martín-Barroso, D., Nuñez-Serrano, J. A., Turrión, J., & Velázquez, F. J. (2022). Does hotel management matter to overcoming the COVID-19 crisis? The Spanish case. Tourism Management, 88, 104395. Kirk, D. (2010). Environmental management for hotels. Routledge. Moser, F. (2002). Manual de Gestão de Alimentação e Bebidas, CETOP. ISBN 9789726415213 Xu, S., Stienmetz, J., & Ashton, M. (2020). How will service robots redefine leadership in hotel management? A Delphi approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(6), 2217-2237 Wang, L., Law, R., Guillet, B. D., Hung, K., & Fong, D. K. C. (2015). Impact of hotel website quality on online booking intentions: eTrust as a mediator. International Journal of  Hospitality Management, 47, 108-115.          
SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios