-
Presentation
Presentation
This unit will lead students to distinguish science and opinion and to reflect on what task can research have in education institutions
-
Class from course
Class from course
-
Degree | Semesters | ECTS
Degree | Semesters | ECTS
Master Degree | Semestral | 5
-
Year | Nature | Language
Year | Nature | Language
1 | Mandatory | Português
-
Code
Code
ULHT82-14773
-
Prerequisites and corequisites
Prerequisites and corequisites
Not applicable
-
Professional Internship
Professional Internship
Não
-
Syllabus
Syllabus
Unity and diversity in sciences. Specializations: adventages and disadventages Common language and scientifical/technical discourse. Proposals of Bachelard and Popper Kuhn, paradigms and incomensurability. Proposals of Popper about his. Popper and logic of situations or comprehensive-objective method. Generalization on statitical bases and analitycal ones (Robert Yin)
-
Objectives
Objectives
Reflect on problems of reseach in general Reflect on the role of education sciences as challenge and support to education professonals Mobilize students to read important works of research in education situations
-
Teaching methodologies and assessment
Teaching methodologies and assessment
Methodologie is inspired by flipped classroom theories challenging students to comment the syllabus and their ressorces in wirtten works followed by oral debates. So a continued evaluation is sent to students in order they can do the test or to do it to improve evaluation
-
References
References
[Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de Bogdan, R. e Biklen, S. (1998). Investigação Qualitativa em Educação. Porto: Porto Editora Charlot, B. (1995). Les sciences de l´education: un enjeu, un défi. Paris: ESF Duarte, J. (2015). A conestação escondida: críticas dos jovens à escola atual. São Paulo: Cortez Editora Geymonat, L. (1985). Elementos de filosofia da ciência. Lisboa: Gradiva Mialaret, G. (1998). As ciências da educação. Lisboa: Moraes Editora Popper, k. (1999). O mito do contexto. Em defesa da ciência e da racionalidade. Lisboa: Edições 70 Popper, K. (1992). Lógica das ciências sociais. Em busca de um mundo melhor. Lisboa: Fragmentos publicação. Descrição física. Série. ISBN)] [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)
-
Office Hours
Office Hours
-
Mobility
Mobility
No