filmeu

Class Contemporary Thought

  • Presentation

    Presentation

    Develop critical thinking of students towards multiple sources of informatiom 
  • Code

    Code

    ULHT101-2174
  • Syllabus

    Syllabus

    Bauman on current society Popp Popper and Kuhn and their proposals about science Astrology as tradition and astronomy as science Reabilitation of deliquents in nordic countries 
  • Objectives

    Objectives

    Debate the main forms of current thinking Write works on those forms Debate ways of demarcation between science and public opinion
  • Teaching methodologies and assessment

    Teaching methodologies and assessment

    methodology inspired by flipped-classrom ideas to boost students research on social current issues of our society and reading of important  thinkers. Continued evaluation will be practiced and test will be partcipated  by those students who could not realiza written works or want to improve 
  • References

    References

    Bauman, entrevista com Pallares-Burke. 2004. Tempo Social nº 16 São Paulo Popper, K. (2001). O mito do contexto. Lisboa: Edições 70 Kuhn, T. (1998). A estrutura das revoluções científicas. São Paulo; Editora Perspectiva Hespanhol, C. (2014). Prisões suecas: aqui se reabilitam seres humanos. Blogdaredação  Social nº e[Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)] [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)  
SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios