-
Presentation
Presentation
Develop critical thinking of students towards multiple sources of informatiom
-
Class from course
Class from course
-
Degree | Semesters | ECTS
Degree | Semesters | ECTS
Bachelor | Semestral | 2
-
Year | Nature | Language
Year | Nature | Language
3 | Mandatory | Português
-
Code
Code
ULHT101-2174
-
Prerequisites and corequisites
Prerequisites and corequisites
Not applicable
-
Professional Internship
Professional Internship
Não
-
Syllabus
Syllabus
Bauman on current society Popp Popper and Kuhn and their proposals about science Astrology as tradition and astronomy as science Reabilitation of deliquents in nordic countries
-
Objectives
Objectives
Debate the main forms of current thinking Write works on those forms Debate ways of demarcation between science and public opinion
-
Teaching methodologies and assessment
Teaching methodologies and assessment
methodology inspired by flipped-classrom ideas to boost students research on social current issues of our society and reading of important thinkers. Continued evaluation will be practiced and test will be partcipated by those students who could not realiza written works or want to improve
-
References
References
Bauman, entrevista com Pallares-Burke. 2004. Tempo Social nº 16 São Paulo Popper, K. (2001). O mito do contexto. Lisboa: Edições 70 Kuhn, T. (1998). A estrutura das revoluções científicas. São Paulo; Editora Perspectiva Hespanhol, C. (2014). Prisões suecas: aqui se reabilitam seres humanos. Blogdaredação Social nº e[Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)] [Preencher APELIDO], [Preencher Primeiros Nomes] - [Preencher Título]. [Preencher Edição. Local de publicação :Editor, Ano de publicação. Descrição física. Série. ISBN)
-
Office Hours
Office Hours
-
Mobility
Mobility
No